Om företaget

- skadereglering och ärendehantering

Vår erfarenhet gör det enklare

Med 20-års erfarenhet av hjulskador och däckproblematik kan vi hantera ditt ärende smidigt och göra skaderegleringen enklare. Vårt motto att alla skall vara nöjda med vår skadereglering. Detta gör att våra ansträngningar måste vara lite extra i allt. Det är aldrig roligt att hamna i en skadesituation och försäkringsbolagens ambition att möta varje kund med stöd och hjälp för att underlätta i dessa situationer är kärnan i vårt uppdrag.

Svenska Hjulskador AB grundades 2015 genom ett första samarbeten med Trygg Hansa, ett av Sveriges största försäkringsbolag. Idag har Svenska Hjulskador uppdrag från flera försäkringsbolag att sköta skadehantering för deras kunders hjulskador. Vår målsättning är att förbättra skadehanteringen och underlätta för de drabbade att snabbt reglera uppkomna skador på däck och fälg.

“Vi assisterar försäkringsbolagen med effektiv ärendehantering och kostnadseffektiva lösningar som ger alla parter ett långsiktigt mervärde”.

Rättvis bedömning och trygghet för kunden

För försäkringsbolagen är vi en partner som skapar trygghet, en relevant och rättvis bedömning av skador som är en väsentlig förutsättning för nöjda kunder.

Nicklas Tivemark som är grundare och VD har med sin långa erfarenhet av däck- och försäkringsbranschen skapat en verksamhet som ger direkta mervärden. “Att möta kunden med ödmjukhet och kunskap är nyckeln till framgång men lika viktigt är förmågan att samarbeta och kommunicera med bil- och däckverkstäder för att hitta bra lösningar till drabbade försäkringstagare. Vi har under lång tid i däckbranschen skapat dessa relationer och byggt ett unikt kunnande som vi nu kan erbjuda försäkringsbranschen och deras kunder.